lørdag 19. februar 2011

ROLIG LØRDAG MED RENNENDE NESE


Nok en dag med vond hoste og rennende nese, på både tullemor og mamsen. Ikke noe deilig, vi får håpe det går over snart.

Som man kan se har tullemor begynt å sitte ved "voksenbordet" når det skal spises, og ikke i vippestolen. Vi kjøpte en grei stol fra Ikea, Antilop, som er praktisk hvis vi skap bort. Tullemor skal nok få en tripp trapp stol hun og, vi tenker i hvitbeiset (ikke den i helt hvit), men til da går det fint å sitte i stolen fra Ikea med en liten pute i ryggen. Og gjett om det er mye morsomt å finne på bordet mens mamsen og papsen spiser frokost, en tom osteboks var underholdningen i dag tidlig. Veldig spennende greier syns tullemor!


Dagens outfit er favoritt dressen om dagen, fra Memini. Supersøt, god og varm, lett å ta på. Topp score!!

Dress fra Memini fra katalogen
I går kveld var en lykkens dag; vi fikk sofaene vi hadde bestilt fra Brødrene Andersson/Skeidar. Helt perfekte, og vi som var så nervøse for den brune fargen som vi hadde valg, den var mye finere enn det vi hadde forestilt oss. Vi er superhappy!! Stoffet er i ull, og med sjokoladebrun farge hilser vi tullemors sjokoladefingre velkommen om noen år....

Sofa i Ullmann trekk nr 13, fra Brødrene Andersson. Lampen på bildet er fra Slettvoll.

Og ikke nok med ny sofa, vi fikk nye lampen vi skal ha over spisebordet også!!! Vi har gått bort ifra lysekrone, og heller valgt en Slettvoll inspirert taklampe. Den er ikke å finne i katalogen til Slettvoll, men henger i alle deres butikker. Den er ikke helt rund slik som slettvoll men litt skrå som Tine K lampene. Vi er kjempefornøyd, gleder meg til vi får hengt den opp. Skal bli deilig med litt mer lys i leiligheten!!! Kom på ideen om å ha svart lampe over bordet etter jeg så en reportasje i et interiørmagasin hvor det var en lampe fra Day Home. Tror jeg har tatt vare på det, men må finne det igjen i alle pappeskene vi lever i fortiden.... Poster så fort som mulig om jeg finner det, for det var lekkert!!!


Vi har valgt den sorte med sølv inni.



3 kommentarer:

  1. Det er jo så deilig at de nå kan være med på "voksenbordet", Louis koser seg også der:)
    Utrolig fin dress fra Memini!!
    Håper dere er friske! Og at vi kan sees snart:))
    Louis sender en kos til tullemor;)

    SvarSlett
  2. Hei. Ja det er koselig å få de litt opp i høyden. Kjempefin stol Louis har fått, og den søte cardiganen da, kjempekjekk liten gutt!!! Det er så frustrerende når jeg ikke får kommentert på bloggen din, jeg skjønner ikke hvorfor det ikke går. Prøver nesten hver dag. Jeg må prøve å komme i kontakt med litt pc kyndige folk vedr dette cookies greiene...

    Ikke helt friske enda dessverre, jeg har kommet meg men Eva er fremdeles ganske snørrete og surklete. Håper hun blir frisk snart, hun blir så sint på meg hver gang jeg skal tørke nesen hennes. Så fort hun nyser ut snørr så gnir hun det i hele ansiktet sitt hvis jeg ikke rekker til henne først.

    Håper vi sees snart, vi sender ut mail så fort vi her helt friske!!!

    SvarSlett
  3. Ja, fornøyd med stolen!
    Kan skjønne at de liker å sitte ved bordet. Kanskje litt kjedelig (og kaldt) å sitte nede på gulvet i vippestolen. Og snart kan de nok sitte selv også - da slipper vi å støtte opp med puter og pledd.
    Cardiganen er faktisk fra Memini den også:) De har mye fint (og noe litt rart..).

    Ja! Send oss en mail når dere er friske:)
    God bedring til begge!!!

    Forresten, merkelig med dette cookie-greiene. Enig med deg, skjønner meg bare på de spiselige!

    SvarSlett