torsdag 24. mars 2011

VINTERMAMMA

Det går mot vår, heldigvis! Det har vært tungt å trille ute i bitende kulle, og over snødynger og isete føre. Heldigvis for at tullemor er født på sommeren så jeg fikk begynne min trillekarriere på normale veier.

Man bruker uendelig mye tid som vordende foreldre på å finne den perfekte barnevogn. Man er helt sikker i sin sak når den flunkende nye vognen står på stuegulvet, og magen er så stor at man vralter rundt og har egentlig bare lyst til å få babyen ut så man kan legge den i verdens beste vogn.... Også begynner man å trille. Jeg kommer til å komme med min mening om TFK Joggster Twist om noen uker. Men for å si dette så er det ikke den beste vognen på et snøfylt vinterføre. Og bekledningen min denne vinteren kan også kritiseres. Himmel og hav som jeg har frosset på lårene i min Canada Goose Expedition Parka. Den er god og varm ellers, men går bare så vidt over stumpen. Og skotøy da, kjære vene, for et dumt kjøp! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt tullemor på armen samtidig som jeg skal ta på meg ytterskoene; MED LISSER! Og mye snøring... 

Ute og triller på vinteren? En trehjuling er ikke det beste valget, det finns langt bedre alternativer for god trillling på vinterføre. En lengre jakke en CG Expedition burde også komme godt med, og fornuftlig skotøy!!


Hadde vi være i oktober nå, og hatt hele vinteren foran oss, hadde jeg gått for nevnte valg; en firehjuling vogn som en Brio Happy som er myk og god med flott fjæring (mykere enn Emmaljunga, ikke fullt så myk som Simo), en laaaang kåpe ala Canada Goose Mystique Parka, og sko man bare putter beina oppi som Timberland pull on Mukluks. Å så mye smartere man er nå.... Det er kjedelig å være etterpåklok, kunne ønske jeg var førevar-klok.... Da hadde denne vinteren vært så mye koseligere.

Men da vet jeg ihvertfall til neste gang ;)



1 kommentar:

  1. Nå følte jeg meg veldig fornuftig.. Har akkurat den BRIO vogna, har ei lang boblekåpe og Timberlandsko med bare litt snøring. Men så fikk jeg barn i februar også (i fjor), så hadde ikke så mye valg enn å høre på fornuften.. :)

    SvarSlett