lørdag 3. juli 2010

Fødselsforberedende kurs


Vi har vært på fødselsforberedende kurs på ABC klinikken. Veldig nyttig og lærerikt, og jeg føler meg mer utrustet mentalt sett, til fødselen. Greit å vite hvordan dette forløper seg, når vi skal ringe føden, hva vi skal ha med oss etc... Vi fikk også vite de scenarioene som kan oppstå som fører til at vi ikke får føde på ABC men må over på vanlig fødeavdeling for overvåking. Også nyttig å vite.

Ting som vi må ha med oss som jeg ikke var klar over;
  • votter til bolla (så hun ikke klorer seg selv)
  • babyolje (så det er lettere å vaske bort beket)
  • amme-bh og ull innlegg (hadde ikke klart å komme på dette selv, men er jo veldig logisk...)
  • ekstra boksere til far, evt badebukse (dersom han blir kommandert oppi badekaret, noe som jeg tror vil skje)
  • "sports mat" - til bruk under fødsel (brus, sjokolade, andre energiøkende matkilder; det man tror man mest får lyst på)
  • musikk som vi vil føde til...

Ellers skal jeg gå litt i tenkeboksen, for vi skal skrive brev til jordmor om hvordan vi ønsker fødselen vår. Dette brevet skal ligge i mappen min, så den jordmoren som er på vakt når vi skal føde, kan se hvordan vi ønsker dette og hvordan vi reagerer på forskjellige ting.

Fikk skrevet opp en del nyttige ting som vi skal ha klart i en bag når det begynner å nærme seg. Spennende!! Jeg gleder meg maks!

post signature

2 kommentarer:

  1. Vi kjøpte votter, for det ble mye kloring. Uaktuelt å ha på. ;P

    Masse lykke til!

    SvarSlett
  2. Haha musikk og sjokolade til fødsel! Det har jeg aldri hørt om, men tenk så digg da :D. Gleeeder meg! :) <3

    SvarSlett