fredag 30. juli 2010

Amerikanske pannekaker med lønnesirup

Det er ofte jeg tar ut oppskrifter fra blader, men det er ikke ofte jeg lager de. Men takket være permisjon har jeg nå endelig tid til å kokkelere litt. Til min manns store glede!! I går kveld ble det amerikanske pannekaker med lønnesirup til kos, en oppskrift jeg rev ut av Elle for mange måneder siden:
50 gr smeltet smør
4 egg
4 ss sukker
5 dl hvetemel
1 ss bakepulver
1/2 ts salt
4,5 dl melk
Smelt smøret og sett til avkjøling. Pisk egg og sukker godt sammen, og spe i melken og smøret. Alt det tørre blander du i en egen bolle, og har i blandingen, gradvis mens du pisker det klumpefritt. La blandingen svelle, også er det bare å begynne å steke. De skal være rundt 15 cm i diameter, og du "stacker" de oppå hverandre på en tallerken. Bruk godt med lønnesirup og friske bær!! Jeg elsker med jordbær og banan, men i går manglet vi alt så det ble blåbærsyltetøy.

Det var supergodt!!! Kosemat når det regner ute, og vi hygger oss med opptak på Get-boksen :)


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar