mandag 29. november 2010

NAM NAM FINGRE


Fingre er kjempe godt om dagen. Fingrene i munnen hele tiden!


Og babygymmen er fremdeles stas. Løven er veldig morsom å se på, da prater tullemor masse til den. Skravler i vei, med fingrene i munnen :)

I dag har vi vært hos fysioterapeuten på helsestasjonen. Tulla har ligget med hode litt på skakke, og det viser seg at musklene hennes ikke jobber optimalt sammen. Hun har hatt en tendens til å tippe når hun har ligget på magen. Men etter bare en gang hos fysio så hjalp det masse. Så i dag var det tilbake til nok en treningsøkt for bollemor. Hun trener da magemuskelene, og det er ikke gøy!! Masse gråt og klaging, men så er alt greit når hun kommer opp i mammas armer igjen, for da er det ferdig. Også stirrer hun bebreidende på fysioterapeuten leeeenge etterpå.

2 kommentarer:

  1. For en søt liten prinsesse :) Ser dere bruker litt klær fra nøstebarn. Kan jeg spørre hvordan de er i størrelsen ? Har en gutt som bruker 80 nå, er sånn i tvil om vi skal kjøpe 74/80 eller 80/86. Tenker da på den ullfleece dressen og sparkebuksa som hun har på seg :)

    SvarSlett
  2. Nøstebarn klærne er veldig romslige, men vi velger å alltid gå opp en str for det er lett å krympe klærne ved feil vasking. Samtidig er de veldig stretchy så jeg trekker litt i de når de er fuktige. Den lilla sparkebuksen hun har på seg her er str 56, og hun selv er nå str 67. Har bare strukket den... Men det er på hengende håret nå.

    Det viktige er hvordan du vasker det, det må være i kaldt vann (max 30 grader). Her har jeg dummet meg ut med å vaske i litt lunkent vann og det har straffet seg.
    Uansett så er Nøstebarn butikken veldig ok med tanke på å kjøpe klær hjem, og passer de ikke kan du få bytte. Jeg kjøpte en sparkebukse i str 62 som jeg ser passer akkurat, men siden hun vokser så fort skal jeg bytte den i en større str.

    Vi er veldig fornøyd med klærne! Spesielt klærne i ull-fleece, virkelig anbefaler de nå som det er så kaldt! Vi har dress og lue i ull-fleece som er helt supre. Og babystrømpebuksenen er også superdeilige. De nupper fort men er myke og varme!!! Også anbefaler jeg pysjamasen med fot, den er god og lun samtidig som den ikke blir for varm.

    Hvis du bor i nærheten av en butikk så bare snakk med personalet, det har god peiling. Hvis du skal bestille over nettet kan du sikkert ringe de og høre om du kan returnere om str ikke skulle passe.

    Og et tips, hvis det er mye du trenger så kjøp alt på en gang; du får 10 % rabatt når du kjøper for 3000 kr eller mer.

    Lykke til!

    SvarSlett