tirsdag 9. november 2010

3 MND KONTROLL OG VAKSINE


I dag var tullemor på 3 månederskontroll og fikk vaksin. Auda, så vondt!!! Det gjør vondt langt inn i mamma-hjertet mitt når hun skriker så ille. Tror aldri hun har skreket så intenst før. Heldigvis var ikke puppen langt unna, puppen trøster så godt!! Så gråtingen varte ikke mange sekundene. Ikke har hun fått feber heller, bare gråter og sutrer litt, og sover masse. Hun sover ikke så mye på dagen, men hun har sovet nesten i hele dag etter helsestasjon besøket.

Vi er litt "hippie" foreldre (hence ABC klinikken), og liker helst det som er naturlig. Vi har vært veldig kritiske til hele vaksinasjonsprogrammet, men valgte å gi henne disse vaksinasjonene. Jeg tok ikke svineinfluensa vaksinen, kunne aldri tenke meg å ta noe som ingen kunne si om var 100% trygt og nødvendig eller ikke. Det viste seg å være helt unødvendig, så veldig glad jeg ikke tok den. Vi er ikke noen brukere av smertestillende tabletter heller, kan ikke huske sist gang jeg tok en paracet eller ibux. Har du vondt i hodet, finn ut hvorfor. Ikke ta medisin som ikke er bra for kroppen, spesielt hvis man er gravid eller ammende! Gå til kiropraktor, jobb mindre, gjør livet ditt enkelt å leve, spis sunt og stress ned. Sikkert lettere sagt enn gjordt, men det funker for oss!

Ellers så har tullemor begynt å klø i gommene, og sikler masse. Sikler store bobler! Så hvis hun ikke gulper og blir våt av den grunn, så blir hun ihvertfall kliss våt av sikkelet. På fredag åker vi til Nøstebarn for å kjøpe ny siklesmekke!!

3 kommentarer:

  1. Hei! :)

    Det KAN hende feberen kommer i morgen, sånn var det med Hedda i alle fall. Men det varer bare en dag. ;) Vaksiner er drit. Jeg hadde klump i halsen før vi kom inn, fordi heg visste hun ville gråte. ;P

    Med en kronisk smertesykdom trenger jeg innimellom smertestillende, men det sitter langt inne. Heldigvis har jeg funnet en fantastisk kiropraktor som setter triggerpunktnåler, og han er pr i dag min smertestillende. ;)

    Vi tok heller ikke svinevaksinen, men Hedda har fått sine. Vaksinene til barna er mer testet ut enn den til influensaen var.

    SvarSlett
  2. Så søt hun er :-) Kjenner igjen det sikle-problemet, hehe! Oliver er helt rå på det han også...

    Jeg gruer meg til neste runde med vaksine alt jeg! Får håpe puppen er like god trøst da som sist :-) Ikke moro når lille trollet skriker av smerte... huff å huff!

    SvarSlett
  3. For en utrolig koselig og fin blogg du har! :) Likte den veldig. Og for å ikke snakke om en vakker datter. Håper dere koser dere masse og nyter tiden som nybakte foreldre :)

    SvarSlett