tirsdag 21. september 2010

Ammveiledning


I går var vi en liten tur på helsestasjonen for å få litt veiledning. Føler at ammingen går fint, men tenkte vi kunne få noen tips og det gjorde vi.

Jeg skal kjøpe meg en god ammepute, gjerne for tvillinger så den er ekstra stor. Fikk god hjelp med en bedre sittestilling så jeg ikke ender helt krokbøyd når dette er ferdig. Så skal jeg få henne til å die effektivt i 20 minutter på hvert bryst. På kveldene har jeg mindre melk og det blir mye kaving og gråting på puppen om kvelden, og det begynner å bli slitsomt. Så nå får tullemor ca 80 ml morsmelkerstatning i tillegg til begge puppene. Trikset er å få henne til å sovne på puppen før hun blir overtrøtt.

Ellers er jeg godt utrustet til kvelden i mitt ammehjørne; med blader, fjernkontroll, vannflaske, litt kjeks, og mobil og pc. For jeg blir fort sittende der med henne i opptil 5 timer når det står på som værst om kvelden.  

2 kommentarer:

  1. Hei! Tipser om ammete, den får du på apoteket ;) Veldig bra for produksjonen! Og hjelper mot luft i magen hos den lille. Kanskje vært å prøve før du prøver erstatning? Iallefall om du ønsker å fullamme :-) Klem

    SvarSlett
  2. Det skal jeg prøve, takk skal du ha!

    SvarSlett